Gra 3×1 w dwóch trefach to propozycja środka treningowego, w którym zawodnicy koncentrować się będą nad techniką podania, przyjęciem kierunkowym oraz nad wsparciem zawodnika w przód. Ćwiczenie szybko i sprawnie rozwinąć można do gry 3×2.

Organizacja

  • Pole gry około 30×20 metrów,
  • Pole gry podzielone na dwie połowy,
  • Dwie bramki ustawione na jednej z linii końcowych,
  • Zawodnicy ustawieni w trójkącie – dwóch na jednej połowie, jeden na linii końcowej drugiej połowy,
  • Obrońca ustawiony na połowie, gdzie znajduje się dwóch atakujących.

Przebieg

  • Rozpoczyna zawodnik z piłką wprowadzeniem jej do pola. Zadaniem dwójki zawodników jest wymienienie przynajmniej dwóch podań między sobą w pierwszej strefie,
  • Po udanej wymianie podań zawodnik w drugiej strefie szuka możliwości dania wsparcia koledze (tworzy linię podania w odpowiednim miejscu), a gracz z piłką zagrywa podanie zdobywające,
  • Zawodnik w strefie pod bramkami przyjmuje piłkę w kierunku odpowiedniej bramki i kończy akcję strzałem,
  • Jeśli obrońca przejmie piłkę w pierwszej strefie, musi wyprowadzić ją za linię końcową, a jeśli uda mu się to w drugiej strefie, wyprowadza za linię środkową,
  • Po wykonanym zadaniu piłkarze przemieszczają się o jedną pozycję zgodnie z ruchem wskazówek zegara, po określonym czasie zmiana broniącego.

Modyfikacja

  • Gra 3×2. Zawodnicy w pierwszej strefie grają 2×1, a po wymianie przynajmniej dwóch podań zagrywają piłkę do gracza w drugiej strefie, który gra z obrońcą na plecach. Zawodnicy z pierwszej strefy zarówno w pierwszej, jak i drugiej modyfikacji mogą tworzyć przewagę pod bramkami rywala.

Punkty kołczingowe

  • Ruch od i do piłki, gracz bez piłki musi uciec od przeciwnika. Obrońca będzie odcinał podanie wiedząc, że bez jego wykonania akcja nie zostanie przeniesiona w przód,
  • Gra na jeden kontakt,
  • Podanie piłki wewnętrzną częścią stopy,
  • Przyjęcie w kierunku odpowiedniej bramki w celu finalizacji akcji,
  • Wsparcie zawodnika – w pierwszej strefie utrzymujące, w drugiej strefie zdobywające,
  • Tworzenie figur w ataku (trójkąt),
  • Rozszerzanie i wydłużanie pola gry,
  • Reakcja w fazach przejściowych.