Reakcja i zachowanie w fazach przejściowych to bardzo ważny element w meczach zarówno żaków, jak i trampkarzy. Dziś dzielę się środkiem treningowym, dzięki któremu jesteśmy w stanie wymuszać na zawodnikach natychmiastowy doskok po stracie piłki i działania zaraz po przechwycie. To, nad którym elementem skupiamy się bardziej zależy wyłącznie od nas. Ja ostatnio przykładałem uwagę bardziej do zawodników, którzy przechodzili z ataku do obrony.

Organizacja
- Pole gry dostosowane do potrzeb zawodników. My przeprowadziliśmy je na połowie orlika.
- Zawodnicy podzieleni na dwie grupy, jedna z grup staje po jednej stronie bramki (jak na grafice, druga po drugiej). Jeden żółty gracz staje przy pachołku naprzeciwko czerwonych.
- Wszyscy zawodnicy, oprócz jednego gracza żółtego mają piłki.
- Po bokach ustawione dwie małe bramki (mogą być np. z tyczek). W dużej bramce bramkarz.
Przebieg
- Zaczyna zawodnik czerwony. Jego zadaniem jest gra 1×1 z obrońcą i finalizacja akcji na dużą bramkę.
- Po udanej akcji (strzale na bramkę), jego zadaniem jest natychmiastowe przejście na drugą stronę i bronienie w sytuacji 1×1 – żółty z drugiej strony rozpoczyna grę.
- Gra toczy się dalej – żółty po oddaniu strzału przechodzi do fazy obronnej i gra 1×1 z kolejnym czerwonym.
- Jeśli obrońca w pojedynku 1×1 przejmie piłkę, to jego zadaniem jest jak najszybsza finalizacja na jedną z dwóch małych bramek.
- Zawodnicy po akcji przechodzą na drugą stronę.
Punkty coachingowe
- Reakcja w fazach przejściowych, szybki doskok do przeciwnika, szybka finalizacja akcji,
- Krótkie i szybkie prowadzenie piłki, wykorzystywanie zwodów w pojedynkach 1×1,
- Prowadzenie piłki dalszą nogą od przeciwnika,
- Finalizacja akcji – techniczny strzał, precyzyjny, jakość uderzenia,
- Bronienie 1×1 – nisko na nogach, sprowadzanie w bok, na słabszą nogę,
- Analiza sytuacji, podejmowanie decyzji – w jedną lub w drugą bramkę po odbiorze, wykorzystywanie możliwości pojawiających się na boisku.
Więcej fajnych gier znajdziesz w sklepie i w innych postach w kategorii „gry„.
Write a comment