Propozycja gry 2×2 z szybkim zdobywaniem przestrzeni w środkowym sektorze i wsparciem partnera z piłką. Gracz bez futbolówki powinien podejmować próbę jak najszybszego stworzenia linii podania do przodu, aby jak błyskawicznie finalizować akcję.

Środek treningowy zbudowany jest w taki sposób, by obrońcy od razu naciskali prowadzącego piłkę z obu stron i wymuszali na nim momentalne działanie – prowadzenie, a może podanie do kolegi w wolnej przestrzeni?

Pod kątem motorycznym pojawia się tutaj również element szybkości, jak i szybkości reakcji.

Organizacja

  • Pole gry około 30×20 metrów.
  • Zawodnicy podzieleni na dwie drużyny. Każda z drużyn podzielona na mniejsze grupki ustawione jak na grafice pomocniczej.
  • Zawodnicy biali mają piłki po jednej ze stron.
  • W polu gry ustawiony kwadrat ze stożków o powierzchni około 10×10 metrów.
  • Dwa stożki ustawione w celu mijania ich przez obrońców.

Przebieg

  • Na sygnał start zawodnik z piłką wprowadza ją do boiska. W tym samym czasie partner obok szuka sobie miejsca w bocznym sektorze boiska (z przodu, poza jednym z boków kwadratu).
  • Zawodnicy broniący mijają stożek i naciskają na prowadzącego piłkę zawodnika.
  • Dwójka piłkarzy próbuje zakończyć akcję strzałem (oddanie uderzenia możliwe dopiero po przeprowadzeniu lub podaniu piłki przez środkowy kwadrat). Obrońcy po przechwycie piłki bez dodatkowych zadań oddają strzał na bramkę przeciwnika.
  • Po określonym czasie gry następuje zamiana stron, a następnie zamiana zadań.

Wskazówki

  • Zawodnik prowadzący piłkę decyduje, czy prowadzić piłkę, czy jego partner ma lepszą pozycję do pozytywnego zakończenia akcji.
  • Partner bez piłki poszukuje sobie wolnej przestrzeni w bocznym sektorze boiska w celu wsparcia gracza z piłką.
  • Środek treningowy należy przygotować w taki sposób, by obrońcy jak najszybciej naciskali atakujących, ale by nie wbiegali przed nich (presja z boku lub zza pleców – taki jest cel ćwiczenia).

Modyfikacje

  • Przed przystąpieniem do gry 2×2 warto również zastosować grę 1×1 w tym samym polu oraz z tymi samymi zadaniami.