Zabawa “zdobądź flagę” jest bardzo fajnym środkiem treningowych, który możesz zastosować jako formę rozgrzewki w młodszych i starszych kategoriach wiekowych. Pojawia się w niej akcent szybkości, jak i typowej szybkości reakcji na komunikat. W ćwiczeniu zawodnicy mogą mieć piłki przy stopach, ale nie muszą. O wszystkim troszeczkę niżej.

Organizacja

  • Duże koło, a na nim ustawione flagi lub tyczki;
  • Tyczek jest o jedną mniej niż zawodników;
  • W środku mniejsze koło, w którym ustawieni są zawodnicy bez piłek;

Przebieg

  • Trener wskazuje kierunek ruchu (lewo/prawo) i sposób poruszania się (np. chodzenie na palcach, piętach, na czworakach itd.);
  • Na sygnał “flaga” każdy z zawodników musi zareagować na komunikat i podbiec do jednej ze stojących flag;
  • Zawodnik, który nie znalazł swojej flagi otrzymuje ujemny punkt.

Modyfikacje

  • W ćwiczeniu możesz również zastosować piłki – zawodnicy na mniejszym okręgu ustawiają się z piłkami i wykonują różne ball mastery. Na sygnał “piłka” każdy z nich musi znaleźć inną futbolówkę i w dalszym ciągu wykonywać ćwiczenia. Sygnał “flaga” – gracze ruszają do flag;
  • Komunikat w innej formie – trener podnosi rękę, w której trzyma oznacznik (flagę). Zawodnicy w tym momencie muszą obserwować szkoleniowca, który przemieszcza się po polu zabawy;
  • Rywalizacja na dwa teamy z piłkami lub bez piłek. Drużyna, której zawodnik nie zdobędzie flagi otrzymuje punkt ujemny.

Punkty Kołczingowe (wybierz maksymalnie 2)

Od dziś będę przygotowywał krótką listę, w której pojawią się przykładowe elementy, na które warto zwracać uwagę w poszczególnych ćwiczeniach. Ja skupiam się maksymalnie na dwóch takich rzeczach, by nie mącić w głowie ani sobie, ani moim zawodnikom.

  • Szybkość reakcji na komunikat;
  • Obserwacja otoczenia i start w odpowiednim kierunku (wolną przestrzeń);
  • Zmiana kierunku biegu w momencie, gdy flaga została zdobyta przez innego piłkarza;
  • Komunikacja (w przypadku zabawy zespołowej).