Zbijak na rozpoczęcie treningu to fajna sprawa. Stosujemy go często w naszej akademii (różne jego modyfikacje). Oczywiście aby uniknąć “headshotów” (dla zawodników z pewnością jest to kuszące) punktujemy wyłącznie od pasa w dół. Zdarza się także wśród niektórych graczy snajperski wzrok i ucelowanie rywala w dzwony. Na szczęście takich pocisków nie ma zbyt często.

Przejdźmy zatem do meritum – 5 modyfikacji zbijaka idealnych na rozpoczęcie treningu.

Zbijak tradycyjny

Dwie drużyny – każda na własnej połowie. Za plecami drużyna ma jeszcze jednego przeciwnika. Gra toczy się na jedną piłkę. Za zbicie gracza drużyna otrzymuje punkt. Po określonym czasie wymiana zawodników za polem gry.

Zbijak na 4 piłki

Zabawa toczy się w taki sam sposób jak w tradycyjnym zbijaku, jednak intensywność jest zdecydowanie wyższa. Wystarczy dorzucić 3 dodatkowe piłki. Wtedy się dzieje – trzeba uważać już na 4 piłki, nieustannie się rozglądać, nawet mając piłkę w dłoniach i chcąc zbić przeciwnika można zostać trafionym z różnych stron.

To także fajna forma nauczania komunikacji w zespole: uważaj, rzucaj, uciekaj.

Jeśli 4 piłki to zbyt dużo, możesz zastosować 2 lub 3.

Zbijak na 4 pola

Zasady się nie zmieniają – zmienia się liczba zespołów. My do realizacji tej modyfikacji używamy po prostu koło środkowego orlika. W tej grze polecam zagrać na minimum dwie piłki.

Mały zbijak

Czyli gra na bardzo małym polu na jedną piłkę, ale w maksymalnie 3 osoby w drużynie (2 w polu + jeden gracz na zewnątrz). Połowa dla jednego zespołu – około 5mx5m. Fajna modyfikacja – niewielu zawodników, więc są tak samo zaangażowani w grę. Nikt nie chowa się przed przez całą zabawę. Każdy z piłkarzy musi być bardzo aktywny z prostych przyczyn – są tylko dwa cele i jednym z nich jestem właśnie ja.

Zbijak odklepywany

Można zastosować w każdej z powyższych modyfikacji. Zbity zawodnik kładzie się na plecach w miejscu, w którym został trafiony. Aby go odklepać kolega z zespołu musi złapać piłkę w ręce, podbiec do partnera, podać mu piłkę i podciągnąć go w górę tak, by piłka obu graczom nie wypadła z dłoni. Zwycięzcą jest ten zespół, który po określonym czasie gry ma więcej aktywnych zawodników.