Coś dla najmłodszych adeptów piłki nożnej – zabawa: formuła 1. W ćwiczeniu tym będziesz mógł skupić się nad nauczaniem i doskonaleniem prowadzenia piłki. Dzięki komendom dzieciaki będą zmieniać tempo poruszania się z piłką przy stopie, a także dostarczysz im tym dużo zabawy. W zasadzie ostatnią komendę wymyśliły moje małe miśki na ostatnim treningu i szybko ją podłapałem. Czasem po prostu trener uczy się od dzieciaków.

Zabawa z wprowadzoną już modyfikacją, która została szczegółowo opisana we wskazówkach

Organizacja

  • Wyznacz pole zabawy ze stożków
  • Każdy zawodnik ma piłkę przy stopie
  • Wprowadź komendy: 1. bieg; 2. bieg; 3 bieg; 4 bieg; wymiana opon; kraksa – tę dodali właśnie moi chłopcy; pit-stop.

Przebieg

  • Zawodnicy prowadzą piłkę w wyznaczonym polu i udają formułę 1 – pozwól im wydawać różne dźwięki naśladowcze, piski opon itd.
  • Na komendę 1. bieg – zawodnicy prowadzą piłkę bardzo wolno, z każdym wyższym biegiem zawodnicy przyśpieszają, a na 4. biegu oczywiście prowadzą piłkę bardzo szybko.
  • Na komendę pit-stop zawodnicy muszą się zatrzymać z nogą na piłce, a na komendę wymiana opon muszą zostawić piłkę, którą do tej pory prowadzili i znaleźć inną.
  • Komenda kraksa – najfajniej robi się ją przy 4. biegu. Zawodnicy muszą doprowadzić do sytuacji takiej, by piłki, które prowadzą zderzyły się ze sobą. Wtedy następuje kraksa, a zawodnik musi przeturlać się po murawie.

Wskazówki i modyfikacje

  • Zawodnicy nie powinni prowadzić piłki w koło, a raczej ze zmianą kierunków. Jeśli tak się dzieje, w polu zabawy warto rozstawić np. 4 tory z różnych kolorów stożków i zawodnicy prowadząc piłkę poruszają się po wyznaczonym torze dla formuły (mijają stożki bez różnicy w jakiej kolejności). Jeśli np. niebieski tor został już zakończony, formuła 1 przenosi się np. na tor czerwony. Zawodnicy będą zmieniać kierunki, choćby dlatego, że wszyscy jednocześnie nie będą prowadzić piłki po okręgu i w tym samym kierunku. Jeden zawodnik zacznie tor od drugiej strony, drugi zacznie inny tor i gracze będą musieli mijać się także między sobą.
  • Biegi mogą być zmieniane nie po kolei czyli np. z 1. biegu od razu wskakujemy na bieg 4..