Lubię dawać zawodnikom wybór, proponuję im poszukiwanie rozwiązania, pozostawiam otwarte furtki nawet w najprostszych środkach treningowych. Moim celem jest, by za każdym razem analizowali sytuację na boisku, podejmowali optymalną decyzję, bazując na tym, co widzą, czują i słyszą.

Często zatem ustawiam 4 bramki zamiast dwóch – skoro do jednej jest bliżej lub obrońca przesunął się do jej bronienia, dzięki obserwacji można wybrać korzystniejszą drogę rozwiązania akcji.

Na dziś przygotowałem dla ciebie prostą grę 1×1 z akcentem szybkości, a w niej jest duże pole do zaprezentowania kreatywności przez graczy – czyli wspomniane 4 bramki zamiast 2. Pozwala to na różne rozwiązania, zmiany kierunków ataku.

Organizacja

  • Pole gry około 20x15m – możesz modyfikować w zależności od zaawansowania twoich graczy.
  • Ustaw tyczki lub pachołki jak na grafice pomocniczej, by wyznaczyć odcinek sprintu.
  • Podziel drużynę na dwie grupy.
  • Przy dużej liczbie zawodników, ustaw dwa pola gry i zadbaj o to, by piłkę podawali zawodnicy, którzy oczekują na swój pojedynek. Dzięki temu unikniesz kolejek i zachowasz intensywność.
  • Na końcach boiska ustaw po dwie bramki (użyj pachołków, tyczek).

Przebieg

  • Zawodnicy wykonują przebieżkę, mijają tyczkę, a trener gra piłkę w środek placu gry (możesz zagrać piłkę do wygranego zawodnika z pojedynku biegowego).
  • Zawodnicy toczą pojedynek na 4 bramki. Ustal zasady – czy mogę piłkę uderzać do bramki, czy muszą wprowadzać. Ja często wymagam wprowadzenia piłki, by wymusić na nich drybling i grę 1×1. Strzał jest dużo prostszą opcją.

Wskazówki

  • Jeśli akcja trwa zbyt długo – odliczaj czas (presja, by szybciej wykończyć akcję, być bardziej odważnym, by zapunktować).